روستای گزل دره ساوه -گزل کندیم

روستای گزل دره ساوه -گزل کندیم

روستایی زیبا از توابع نوبران در استان مرکزی
روستای گزل دره ساوه -گزل کندیم

روستای گزل دره ساوه -گزل کندیم

روستایی زیبا از توابع نوبران در استان مرکزی

عطر را بشناسیم وبیشتر لذت ببریم


  

فرانسه به عنوان بزرگترین تولید کننده عطر،بیشترین صادرات را به کشور نیجریه داشته است.طبق آخرین آمار به دست آمده کشور نیجریه بزرگترین مصرف کننده عطر در جهان و کشور روسیه پس از نیجریه،دومین مصرف کننده عطر در دنیا است.عطرهای معروف فرانسوی همچون دیور و ایوسن لوران با فروش4/100/0001000دلار،جزو پرفروشترین عطرهای صادر شده به این کشورها است.امار برسی شده،لیستی از 12 کشور را ارائه می دهد که جزو پر جمعیترین کشورهای جهان هستند.این کشور ها بیشترین مصرف کنندگان عطر هستند که چین نیز در این لیست پس از نیجریه و روسیه،در مقام سوم قرار دارد


هرگز عطر را پشت گوشهایتان نزنید چون به سرعت باترشحات پوست در آن ناحیه ترکیب میشود و بوی عجیبی خواهد داد...

یکم - عطر را در فضای بین سینهها استفاده نکنید چون باعث بروز جوش و بثورات پوستی در این نواحی میشود.

دوم - هرگز عطر را به ناحیه زیربغل نزنید زیرا اثر ضدعرق و خوشبوکننده ندارد و وقتی با عرق ترکیب میشود، بوی بدی تولید میکند.

سوم - در طول روز میتوانید عطر را روی مچ دستها، مفاصل پاها و بالای شکم خود استفاده کنید. بهتر است عطر را روی پشت گردن بزنید. این دو توصیه برای اجتناب از واکنش بین پرتوهای ماورایبنفش و عطر است چون ترکیب این دو ایجاد حساسیت میکند و به پوست آسیب میرساند.

چهارم - عطر را روی لباسهای روشن نزنید زیرا ایجاد لکه میکند.

پنجم - اگر عطری تازه خریدهاید، نمونه آن را اواخر عصر امتحان کنید زیرا قدرت بویایی در این زمان از روز زیاد است. در شروع استفاده از عطر تازه، ابتدا آن را روی ناحیه کوچکی از پوست بزنید زیرا اگر حساسیت داشته باشید، درگیری شما کمتر میشود. اگر بعد از یک ساعت واکنشی نبود، میتوانید از عطر استفاده کنید.

ششم - هنگام استفاده از عطر، آن را روی نقاطی بزنید که نبض وجود دارد مثل روی مچ داخلی دست، پشت زانوها و زیر خط فک نزدیک گوش. نبض باعث پخششدن رایحه میشود.

هفتم - عطر را در مکانی سرد و تاریک و دور از نورخورشید نگه دارید زیرا گرما با آن واکنش میدهد و خراب میشود. بعد از بازکردن در عطر، حداکثر تا دو سال باید از آن استفاده شود.

هشتم - عطر را روی لوازم تزیینی و جواهرات نزنید زیرا بعضی عطرها باعث تخریب طلا و جواهر میشوند.

نهم - در هوای سرد از عطرهای قوی استفاده کنید زیرا سرما شدت عطر را کم میکند و برعکس تابستانها عطر ملایمبزنید.

دهم - بهترین زمان عطر زدن، درست بعد از حمام است چون منافذ پوست باز هستند و عطر کاملا نفوذ میکند. بهتر است در حمام از صابون بدون عطر استفاده کنید بهخصوص در نواحیای که قرار است عطر بزنید. صابونها و دئودورانتها روی بوی عطر تاثیر میگذارند و ترکیب آنها خوشبو نمیشود.

یازدهم - روشهای مختلفی برای عطر زدن وجود دارد و روی تاثیرگذاری عطر، مهم است. بهتر است عطر در هوا چندان پراکنده نشود و فاصله آن با ناحیه موردنظرتان زیاد نباشد حتی بهتر است عطر را روی پنبه بزنید و آن را به محل موردنظر بمالید تا بوی آن بیشتر حس شود.

دوازدهم - اگر صبح یک عطر و عصر عطر دیگری میزنید، بایدسعی کنید بوی عطر اول از پوستتان حذف شود زیرا ترکیب بوی دو عطر دلپذیر نخواهد بود.

سیزدهم - سوالی که برای بیشتر آدمها مطرح است، این است که آیا وقتی بیرون از منزل هستیم باید عطر بزنیم؟ استفاده از عطر در محوطه باز و بیرون از منزل، فواید و زیانهایی دارد. فایدهاش این است که میتوانید از رایحههایی استفاده کنید که درست همان بوی دلپذیری را دارند که بیشتر آدمها دوست دارند مثل رایحه گلها، میوهها یا حتی محلهای خاص.

چهاردهم - عطرهای شیرین و تند که معمولا در محیط بیرون به کار میرود، مشکلی بزرگ ایجاد میکند؛ بسیاری از حشرات به این بوها تمایل دارند و جذب آن میشوند. پس به این موضوع توجه داشته باشید و سعی کنید عطرهای شیرین استفاده نکنید چون زنبور و مگس را به خود جذب میکنند. در پیکنیک یا پارک عطر تند نزنید. در محیطهایی که پشه زیاد است، اصلا عطرنزنید چون پشهها را جذب میکند. اگر هم از آن افرادی هستید که بدون عطر، هیچ جا نمیروید، در محیط بیرون از عطرهای بسیار ملایم استفاده کنید.

پانزدهم - عطر موردنظر را روی کاغذ تست بزنید و حدود 30 سانتیمتر دور از خودتان بگیرید و آرام تکان دهید تا بو به مشامتان برسد. اگر کاغذ تستنبود، عطر را به فضای بالای سرتان بزنید و وقتی ذرات آن به پایین حرکتکردند، نفس عمیق بکشید تا اولین حسی که از این عطر برایتان به وجود میآید، درک کنید. میتوانید عطر را روی مچ دست اسپری کنید تا با ضربان نبض و گرمای بدن تماس پیدا کند و تغییرات لازمه در آن انجام شود. به این ترتیب متوجه دوام عطر و پایداری آن خواهید شد. بعد از امتحان آن روی مچ دست، مچ دستها را به هم بمالید تااثر عطر کم شود.

شانزدهم - عطر، ترکیبی از روغنهای معطر طبیعی یا صناعی است که در آب و الکل با درجه بالا رقیق میشود. تفاوتاین ترکیبها در غلظت روغنهای به کار رفته است. هر چه غلظت روغنهای معطر بیشتر باشد، ماندگاری عطر بیشتر میشود.

ادکلن چهار درصد روغن، ادوتوالت هشت درصد تا پانزده درصد و حدود دو ساعت ماندگاری و ادوعطر (ادوپرفیوم)پانزده تا بیست و دو درصد روغن معطر و سه الی پنج ساعت ماندگاری دارد. عطر یا عطر کلاسیک بالاترین غلظت روغن معطر را دارد (بیش از بیست و دو درصد) و شش ساعت یا بیشتر اثر آنماند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد